Första tandläkarbesöket

Vi lämna barnen som vanligt på dagis och jag hade tänkt att skriva min vg examination var sista dagen idag, vi kommer hem och klockan kanske är halv 11 alltså 1½ timme har gått sen vi lämnat dom.
Telefonen ringer och frågar om vi ska åka in till akuten med Isabel
Jag fryser till is och hjärtat stannar sjukhus och akuten har jag fått nog av, Isabel har varit där förmånga gånger och dit vill jag inte åka igen!
Men han lägger och och berättar att hon ramlat från den lilla bebis rutschkanan vi skynar oss dit och här henne gråta en bit ifrån, kläderna är bytta och skorna har dom tvättat av med vatten så det måste varit en del blod :(
Hon har ätit två glassar och dom berättar att det inte alls var den lilla rutschkanan hon ramlat från utan den stora med metall steg och hon halkat när hon försökt klättrat upp.

Det blöder ur näsan och munnen och på vägen får hon en glass så går vi till bvc som ringer till tandläkaren och där fick vi en tid kl 2 så vi gick hem och myste och jag vilade en stund med Bel, ansiktet svullnade upp ganska mycket.
Tandläkaren kunde inte se något men trodde att det var mest läppen som tagit stryk men att vi får komma tillbaka om 2 veckor och hon får inte äta något hårt på 2-3 veckor

Hon var duktig så hon fick en liten sköldpadds leksak som hon höll hår i på vägen hem :)
så får hon stanna hemma några dagar eller kanske helt tills efter sommaren

Min lilla prinsessa är för modig för sitt eget bästa, men hon är samtidigt tapper som tur är.
Det var lite roligt men endå inte när Toñito kom hem och var ensam med Bel i vardagsrummet han kollade på henne och blev jätte ledsen och skrek att han inte ville vara ensm med henne för att hon såg så läskig ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback