Det är klart att hon oftast vill gå men det betyder inte att man inte behöver en vagn.
Dessutom älskar hon sin vagn och hade hon vägrat att sitta i vagnen hade jag inte köpt en ny.
Antonio är stor ja och åker inte vagn alls, därför köpte vi en Mono alltså singelvagn, precis som den vi har nu.

Vadå brukar inte köpa en sån dyr vagn?
Man gör väl som man vill med sina pengar, varför ska jag behöva köpa en begagnad vagn till mina barn bara för att folk "brukar" göra det?
Jag vill ha en Donkey och då köper jag det, det är väl ingenting mer med det?
När hon inte vill åka mer så är det ju bara att sälja den.

Vadå inte råd hur kan jag handla saker om jag inte har råd? Har inte ens ett kreditkort.
Så det jag köper köper jag med pengar som jag har alltså har jag råd.
Visst att jag handlar det jag vill och när jag känner för det även om det är onödigt viss gånger.

Sen är det inte oekonomiskr eftersom att vi ska sälja hennes nästan helt nya vagn som kostar nästan lika mycket som donkeyn så vi förlorar nästan ingenting på det. :)

Men det är klart alla tycker vi olika och tycker att det är roligt att lägg apengar på olika saker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback