Pumpa Bugaboo Donkey hjul

Eftersom jag själv höll på att bli galen nyss just på hjulen till Donkey så tänkte jag dela med mig av det jag just lärt mig.
På ena hjulet hade slangen åkt in i hjulet som det kan göra på Donkey och på andra så försvann all luft när jag skulle pumpa.

Man får ju med en pump till Donkey som ser ut såhär

Jag tryckte den mot ventilen på hjulet och pumpade men inget hände.
Fick höra från Bonti att pumpen inte var till någon nytta om man skulle pumpa ett helt hjul.
Men varken dom eller jag visste att det fanns en liten hemlighet

Längst ner på pumpen finns ett litet "lock" den gråa plast biten ni ser den kan man alltså ta bort eller ja rättare sagt man ska ta bort den för där inne finns

En slang! Hur man nu ska kunna förstå det fattar jag inte, kanske står i någon av alla böcker man får med men jag hade aldrig fattat det om inte någon snäll person berättat det.

Man skruvar fast slangen på ventilen på hjulet och sen trycker man fast slängen i pumpen!
Sen pumpar man och då märker man en otrolig skillnad och hjulet blit fullt direkt!


Har slagen åkt in i hjulet tar man loss det och tömmer det på luft man kan trycka på piggen i ventligen med fingret och sedan drar man i ventligen så den hamnar på plats igen och sen pumpar man hjulet.
Man har loss hjulet med hjälp av en vit liten knapp som sitter på chassit bakom hjulet.

Hoppas det här var till lite hjälp för någon i alla fall :)

Kommentarer
Anna säger:

Tack!! :)

2013-08-02 | 12:34:39
Anonym säger:

TAAAACK!!! Blev nästan galen på kuppen ;)

2013-10-13 | 09:39:30
Anonym säger:

Tack!!!! du räddade mig precis från ett psykbryt... höll på att bli galen! Tack!!!

Svar: Varsågod vet precis hur det känns :)
annatengelin.blogg.se

2013-11-05 | 21:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback