Unga mammor och människors konstiga syn på saker

Tittar på dokumentären på 3an och tycker helt ärligt att många människor har en sjuk syn på unga mammor.
Jag var visserligen 18 år när jag blev gravid och det var planerat men människor vågade i alla fall säga att dom tyckte att jag skulle göra abort, fick höra att jag tvingade pappan att bli pappa osv osv helt sjukt att människor inte kan acceptera andras val!

Kan inte säga att jag skulle bli överlycklig om mina barn fick barn när dom vara barn men jag älskar dom villkorslöst och skulle ställa upp till 100% för dom.

Jag är ju nu 22 och kan helt ärligt säga att folk vänder sig om eller kollar lite extra när dom ser att jag är gravid och folk blir sjukt förvånade när dom hör att det är mitt tredje barn.

Ja människor är grymt konstiga!
En annan konstig sak är det här med att separera, av någon sjuk anledning tycker 99% av alla att jag har största "rätten" anledningen till att få lägenheten och ha barnen hos mig hela tiden.
Det blir jag grymt förbannad på, både jag och barnens pappa har växt upp utan biologiska mammor och helt utan pappor för oss båda är våra barn allt, nog mer än för "vanlig" föräldrar just för många tar det som en självklarhet.
Jag skulle aldrig dröma om att ta barnen ifrån pappan eller ens anse att jag har rätt att ha dom mer än vad han får.
Det här med rätten till lägenheten varför skulle jag ha rätt till den och inte han!?
Allvarligt måste människor tänka efter lite innan dom öppnar sina munnar det är inte okej att tro att mamma alltid har störst rätt till barnen!

Eller människor som frågat om han ska låta mig ha barnen!?
Man måste skratta lite men det är konstigt att så många tror att man måste blanda in barnen i en separation alltså att man bråkar om vårdnaden om dom.
Eller ja att alla antar att det alltid är någon som lämnar den andra det kan lixom aldrig vara så att man kan vara eniga om ett beslut.

DET JAG VILLE MED DET HÄR ÄR ATT MÄNNISKOR FAN MÅSTE LÄRA SIG TÄNKA LITE INNAN DOM SNACKAR SÅ JÄVLA MYCKET!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback