Graco Evo

Nu har jag kört Evo några dagar och har blandade känslor om den.

Vi kan börja med selen där är det både plus och minus, selen som ni kan se på bilden här under är att den är i 5 delar.

Det som gör det negativt är att man inte kan haka fast axel bandet med midjebandet utan man måste som bi ser på bilden föra igenom axelbandet i midjebandets "ögla" sen knäppa fast i grenbältet.
- med det är att har man en grinig bebis som inte vill sätta sig i vagnen får man kämpa ;)
+ det gör det lätt om man bara vill ha selen runt magen

Sittdelen
Det finns tre lägen som man lätt ändrar bak på ryggstödet vilket man också lätt gör med en hand.
Det är fullt liggläge och fullt sittläge, det som jag tycker är fult är att om man drar ner den till ligg så är suffletten grå inte röd men det är en smaksak

Bygeln
Den sitter ganska långt ifrån barnet vilket är lite konstigt tycker jag men + med den är att man inte behöver knäppa loss hela när man ska ta it barnet man kan knäppa loss ena sidan och sen vrida på bygeln.

Hjulen
Dom små hjulen där fram går att låsa dock knäpper dom väldigt högt när man låser och låser upp.
- men hjulen är att det bli väldigt stumt när man kör eftersom att dom inte har fyllning eller luft

Varukorg
Stor och bra varukorg finns bara ett minus och det är att vagnen blir väldigt tung om man lägger tex matvaror i.
Känns direkt om något ligger i.

Handtaget kan man inte höja eller sänka så den är inte för långa människor jag är 162 och kan tycka att den är lite kort men jag kanske går för nära ;)

Juste man får med en "åkpåse" en tunn och regnskydd.

Allt som allt är jag nöjd och den är värd sina pengar, den klassas mer som en sulky men kan tycks att den är mer som en riktig vagn :)

Har ni frågor så är det bara att fråga!
Bloggar från mobilen lite snabbt nu så ursäkta dålig förklaring :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback