Haha va?

Klara om Bugaboo Donkey:
Ni har ju så stora barn, är det inte lite sent att köpa en sådan dyr vagn då? Känns väldigt oekonomiskt (typ lyxfällan varning på er) no offence..



För det första är den inte så dyr och för det andra är väl Isabel inte stor?
Hon är inte ens 2år hon är  1år och 7 månader korr så hon åker ju fortfarande vagn och kommer absolut behöva den i vinter.
Vadå lyxfällan varning? haha
Vad vet du om våran ekonomi? Jag skulle ALDRIG köpa en vagn för 12tusen på avbetalning.


Kommentarer
Klara säger:

Hon blir ju 2 år och snart, och nu ska jag inte generalisera men de flesta tvåringar brukar vilja gå själva vid det här laget, och er son är ju stor också?



Du har rätt, jag vet ingenting om er ekonomi, men när banren är så pass stora som era barn är brukar man inte gå och köpa en så dyr vagn, man kan köpa något i andra hand på blocket för 1000 kr osv, det är lite att ta i och gå och köpa en sån dyr vagn när de kanske inte kommer att sitta i den så länge.



'Jag har faktiskt följt din blogg länge och gillar den, men du har faktiskt skrivit att du har problem med shoppings osv, det var därför jag reagerade.



jag personligen tycker att en bugaboo donkey är mer för de lite yngre syskonparen,dina barn är stora. visst de åker vagn, men som jag sa, det är lite väl mycket att betala för en bugaboodonkey när de kanske inte ska åka länge till,jag tycker det är konstigt



det spelar ingen roll om det är på avbetalning eller inte, det är ändå oekonomisk. och från din förra blogg och denna blogg som jag har följt länge så har jag fått DET intrycket av dig att du handlar dyrt och impulshandlar mkt även fast du inte har haft råd, det har du själv skrivit.

jag vill inte klanka ner på dig, men den uppfattningen har du själv givit mig

2011-09-05 | 16:40:29
Mariel säger:

Till Klara:

Även om de flesta tvååringar brukar vilja gå själva generellt sett så betyder de inte att de Alltid vill / orkar /kan göra det. Vad vet vi om Annas användningsområden? Om man ska på event, där man går mycket (och kanske inte får barnvakt den dagen) tex. en barnmässa, så kan det vara praktiskt med barnvagn även om barnen är lite större. Många barn som börjar gå mycket har till slut ändå en gräns: "Jag orkar inte!!" och med två barn... ja då kan det vara skönt med backup. Det kan vara bra att ha helt enkelt. Även på flygplats och andra platser så kan det helt klart kännas värt det. Min poäng är bara att du inte vet när och HUR hon faktiskt använder barnvagnen så att det är "onödigt" kan ju inte du döma.



Huruvida det är ekonomiskt eller inte så är det klart att det inte spelar så stor roll om det är avbetalning eller kontant. Om det är ekonomiskt har ju helt klart bara att göra med vilken ekonomi de har! Och jag tycker det verkar konstigt att anta att detta var en oekonomiskt impulsköp bara för att hon kanske haft sånna köp tidigare. Vad jag förstått från hennes blogg så har hon faktiskt tänkt ekonomiskt i det här fallet. Att hennes man varit delaktig, och tanke på att sälja skötväskan. Och lagt ner mycket tanke bakom helt enkelt.



Att du skulle ha köpt en vagn för 1000 kr säger inget om hennes köp var oekonomiskt, för det enda du gör då (felaktigt) är att relatera din ekonomi till hennes. Och lyxfällan? Återigen, lite snabba slutsatser du drar.



Du vet heller inte vad hon tänkt göra med den när hon använt den klart. Kanske har hon någon i sin bekantskapskrets som mer än gärna betalar bra för den, just för att kompisen vet hur vagnen behandlats osv. Klart hon aldrig kommer gå med vinst på den men en del av pengarna ser hon säkerligen igen.

2011-09-05 | 20:14:05
Bloggadress: http://mixifamily.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback