"Status grej"

Alltså har ni tänkt på en sak, att kläder försvinner hela tiden!
Helt sjuk har kollat på massa bilder på barnen och sett att högar med kläder är borta.
Vart är dom!?
Dom kan ju inte bara försvinna eller!? Har stor städat hela lägenheten i dag så dom finns ju inte här i lägenheten och inte på dagis heller och det är ju inte sirekt så att man bara tappar kläder när man är ute...
Jaja får fortsätta leta!


Ni som har barn har ni tänkt på det här med "status grej"
Vintern är snart här och vinterkläder köps på löpande band och med det följer kritik på det man köper.
Köper man Didriksons så tror vissa att man gör det för att få "status" haha alltså va, en overall på typ 900 kr är det status?
Jag köper den då inte för att få status utan för att dom är sjukt snygga och har bra kavlitet.
aiante heller köper jag Ralph lauren skor för att mina barn ska få status utan samma sak där, dom är snygga och lätta extra strumpa i bättre kan det ju inte bli tycker jag i alla fall.
Man behöver inte vara rik för att köpa märkeskläder och man behöver inte vara fattig för att handla på H&M men har rätt att köpa precis vad man vill till sina barn.
En del vill lägga ner mycket pengar och en del vill inte det så är det bara.

Precis samma sak med vagn, Bugaboo anses som en status grej aa i alla fall om den är ny men alltså vad har en vagn med status att göra!?

Vad tycker ni om "status grejen"

Kommentarer
Melissa - Mamma Till Vincent&Linus säger:

jag köper det jag tycker är snyggt oavsett märke sen lägger jag dock hellre ut nån extra hundring på ett bättre märke om de är vinterkläder/skor för dom ska hålla bättre men de spelar ingen roll vilket märke de är för mig sålänge funktionen är bra

2011-09-19 | 11:40:07
Bloggadress: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback