Vecka 36


Fattar ni att det bara är en vecka kvar tills liten får titta ut!?
En vecka är ingenting och jag är så JÄVLA glad och tacksam över att han inte också föddes förtidigt!
Igår kväll hade jag ett par riktiga sammandragningar tre stycken sen gick det över.
Han sparkar och vänder på sig som en galning.

Bebis
Nu ökar fostervattnets mängd inte mer utan det minskar snarare eftersom din kropp absorberar en del av det. Hjärnan är färdigväxt. En del psykologer säger att barnet redan nu är medveten om sitt "jag" eftersom det kan svara på saker med till exempel sparkar. Barnet lägger på sig extra mycket fett i ansiktet och dessutom har sugmusklerna utvecklats vilket gör att fostret har ett rundare ansikte.

Vikt 2 800 gram.




Kommentarer
madde säger:

Va mysigt =)

2012-07-07 | 14:52:58
Bloggadress: http://mccj.blogg.se
Sandra säger:

Vilken söt mage! <3 Önskar att jag också var i vecka 36 ;) Mindre att räkna ner då xP Är i vecka 24 (23+5) idag. Kram

Svar: 24 är ju inte så illa :) tiden har gått lite för snabbt den här gången haha
annatengelin.blogg.se

2012-07-07 | 19:01:06
Bloggadress: http://fruomamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback