Extrema mammor

Kollar just nu på programet extrema mammor på tv3.
Jag förstår inte för en minut hur dessa människor tänker och det skrämmer mig riktigt mycket att människor tycker att det är okej.

Dom skyller på samhället att man anpassas, barnen vill vara som sina föräldrar men snälla vart är föräldrarnas egan ansvar!?

För att Isabel ser att jag sminkar mig eller har bikini hur gör det okej att hon också ska få ha det finns lixom inget logiskt i det hela.
Självförtroende är super bra att lära ett barn och att som ska känna sin fina MEN inget genom smink och andra skönhetsprodukter!
En mamma sätter på sin dotter nya kläder och sen frågar "känns det bra att vara fin nu"
vad är det för fråga?
Ens barn är väl alltid fina med eller utan kläder herre gud jag blir så arg, är det det man ska lära sina barn att dom blir fina med smink och fina kläder inte annars?

Gå ut och "festa" när man är 12 är sinnes sjukt!
Alltså jag blir så arg!

Allt som vuxna för är inte okej för barn och jo man ska låta barn vara barn, hur länge är man barn lixom man har ju större delen av sitt liv på sig att festa sminka sig osv.
Man kan inte skylla på att dom vill göra som sina mammor fan sätt en gräns!'

En unge känner sig blyg för att hon är blek, mamman låter henne henne göra allt för att hon ska slippa må så dåligt över sig själv som mamman gör!

Nej nu kan jag kan inte skriva mer om det här för det är bara för sjukt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback