Vecka 32! 62 dagar till BF


Magen nyss, han måste ligga lite konstigt, får bli en kvälls bild också så ser man lite skillnad! :)

Redan vecka 32! En vecka kvar till första delmålet som det känns som att jag utan tvekan kan nå, sammandragningarna och värkarna är borta sen jag slutade med medicinen så det är jätte bra.
Nätterna är kaos, kan inte sova förens vid 4 och då brukar barnen vakna och lägga sig i min säng vilket betyder att av 120cm får jag 20 vilket man inte sover så bra på sen vaknar dom halv 7 som senast.
Inte nog med det ;) dom river upp hela gatan här utanför och dom små snälla gubbarna är så otroligt snälla att dom börjar redan vid halv 7! Grinigare än vanligt på dagarna och nu tål jag nästan inte människor för att jag är så trött.


Bebisen De sparkar du känt tidigare är nu mer som knuffar eftersom barnet börjar bli för stort för att röra sig fritt i fostervätskan. Barnets lungor förbereder sig inför den riktiga andningen. Kroppens viktiga organ och nervsystem fininställs. Nu utvecklar barnet förmågan att svettas.
Vikt ca 2 kg
Från vecka 32 har bebisar som föds för tidigt goda chanser att överleva och frodas. Den ökade mängden underhudsfett gör bebisens hud slätare och mjukare.
En del bebisar har redan fullt av hår på huvudet, medan andra bara har små fjun.
Om bebisen är en pojke, ska testiklarna nu ha vandrat ner i pungen från bukhålan. Det händer emellertid att den ena eller båda testiklarna ligger kvar tills efter födseln.
Kvar på bebislistan

(x)Ammningns napp
(x)Näsfrida
( )Kudde till vag
( )Täcke till vagn
( )Påslakan till vagnen
( )Underlakan till vagnen
(x)Froteunderlägg till vagnen
( )Gallerfilt
( )Bärsele
(x)Ammnings BH

Trackback