Vecka 34!

En ny vecka igen tiden går snabbt och vi är redan inne i vecka 34!
Alltså ett nytt delmål avklarat och nästa delmål är vecka 36 om två veckor alltså, vilket jag verkligen hoppas kunna nå men jag vet inte har fått en hel del förvärkar och sammandrigning.

Jag har nog aldrig vägt så här mycket och för första gången så har jag jätte mycket vatten i kroppen, hade inte ens lite under dom två tidigare graviditeterna men nu ojoj mina ben och fötter hahah ser ut som jag vet inte vad inte snyggt för fem öre i alla fall och gå runt i klänning i sommar är ett big NONO!
Kommer träna som en galning när han väl är ute för jag känner mig stor och ful just nu och det är inte roligt!

Haha Antonio ville också vara med på ett hörn :)
Stolt blivande storebror till två ska ni veta han är så sjukt söt och det här tjatet om att han undrar om bebis kommer nu kan man inte annat än tycka är otroligt gulligt!


Barnet

Många barn ligger nu med huvudet nedåt. Barnet lyssnar till mammans hjärtslag, magen som kurrar och andra kroppsljud. Inte konstigt att en del barn sedan har svårt att ligga själva i vaggan eller spjälsängen. Barnet vill vara nära dig och lyssna till de här ljuden. De inre organen är nu färdiga, förutom lungorna. De behöver mogna ett tag till, de ska ju anpassas från vatten- till landlivet och luftfyllas när barnet kommer ut. Ögonens pupiller kan dras ihop och vidgas. Vikt 2 350 gram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback