Ha sina barn på dagis

Blev inbjuden till en fb grupp igår som typ går ut på att kasta skit på varandra...
Igår var det någon.. som skrev att den tycket att det var SÅÅ fel med mammor som lät sina stora barn gå på förskolan 30 timmar i veckan när man är hemma med syskon, att man hade det för att man var lat osv osv

Alltså det är så sjukt vad människor håller på!
15 timmar i veckan gick minssan bra men inte mer för det "räcker" med 15 för alla barn!
Blir så förbannad, inte fan vet dom vad jag gör på dagarna eller jag behöver inte ens en bättre anledning till ha at dom på dagis än att jag vill ha lite ensam tid med Mateo och han förtjänar lugn och ro UTAN sina syskon!

Dom sa att man kan gå till öppnaförskolan med dom stora men ja jo tjena lixom hur bra skulle en 4,5 åring och en 3 åring må av att bara träffa små bebisar och små barn hela dagarna? Eller vara vara med varandra dom skulle ju bråka konstant!

Inte sitter jag och klagar på dom som väljer mindreär helt eller mer timmar åt sina barn det är helt upp till varje familj att hur man gör och ingen ska f*n dömma mig för att det inte passar dom!

Kommentarer
Mimmi Fredriksson säger:

Det är lätt att bli irriterad på sånt. Men dom mammorna är ju ute efter att provocera. Vissa ha svårt för att tänka utanför sin bubbla, hur andra har det. Eller helt enkelt svårt att se. Första gångsmammor har svårt att sätta sig in i hur det är att ha fler än ett barn :) Då är det ganska lätt att säga att 15 timmar i veckan är lagom. Det är bara att skaka av sig :) Tror allt att du gör det bästa du kan och barnen blir nog glada av att leka med kompisarna på dagis. Kram!

2012-11-07 | 14:16:00
Bloggadress: http://mioee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback