Vad ska man säga...

Gårdagens dokumentär på 3an skapade väldigt mycket tjafs på fb, det "roliga" var att folk nästan inte ens reagerade på att ge sina barn LCHF-kost utan det människor reagerade på var att en tjej ammade sin 5åring!

Hur sjukt är det människor reagerar negativt på någon som är fullt naturligt men när någon ger sina barn diet mat då är det inga problem!
Jag blev skit förbannat när folk slänger ur sig att det PERVERST att amma sitt barn, alltså allvarligt det är äckligt att människor ens tänker att det är perverst! Att amma är naturligt och människor har ju en allvarligt stört uppfattning om bröst om dom tycker att det är perverst att amma bara för barnet är lite större!
Bröst fick man ju lixom för att mata sitt barn inte för att dom ska vara någon j*vla sexleksak som människor tycker att bröst är tillför.

Nej fy jag fattar inte hur människor fan vara så elaka bara för att dom inte står för samma sak, jag skulle aldrig amma ett sånt stort barn men barnen skadas inte av att amma länge och så länge inte barnet skadas av något föräldrarna gör har man ingen rätt att tycka ner någon på det sättet en del gör! 

LCHF kost till ett barn tycker jag är sjukt, föräldrar som går på dieter inför sina barn vad ger dom sina barn för bild?
Självklart ska man inte äta massa onyttigt men lite av det goda skadar absolut inte så länge man absolut inte måste gå på diet av något slag!

Kommentarer
belovely säger:

Men lchf är ingen diet, det är en livsstil. och är bättre än många andra matvanor som man har. är inte heller bra att ge barn korv, färdiga köttbullar och sånt halvfabrikat. lchf är en väldigt naturlig kost så jag ser inget dåligt med det. jag skulle inte låta mina barn äta lchf utan ge dom en allsidig kost med bra råvaror, och när de blir äldre kan de välja den metod de trivs med bäst. men dagens föräldrar ger oftast sina barn mc donalds o sånt gift o de kan jag inte förstå.

Svar: Hur som är det idiotiskt att ge sitt barn sånt små barn växer dom behöver allt kolhydrater med och för mycket fett tror jag verklige inte är bra för någon i längden :)
annatengelin.blogg.se

2012-11-29 | 14:56:12
Bloggadress: http://belovely.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback